مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:402021-07-25اقتصادي

تولید مواد نسوز متحمل به دمای بیش از 1400 درجه سانتی گراد برای صنایع


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از ذرات نانومتری مواد نسوز متحمل به دمای بیش از 1400 درجه سانتی گراد را برای صنایع فولاد سازی و پتروشیمی تولید کردند.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از ذرات نانومتری مواد نسوز متحمل به دمای بیش از 1400 درجه سانتی گراد را برای صنایع فولاد سازی و پتروشیمی تولید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مواد نسوز ریختنی گروهی از مواد مقاوم در برابر حرارت هستند که به دلیل خواصی همچون نصب راحت و سریع، امکان اجرا در ضخامت کمتر و امکان تعمیر به صورت موضعی و حتی در حالت گرم، توجه بیشتری را در مقایسه با آجرهای نسوز به خود معطوف کرده اند؛ چرا که این نسوزها معمولاً شامل خاک های سیلیسی، خاک های اسپینل، جرم روکش تاندیش و یا جرم های آلومینایی هستند و در کوره های القایی، پاتیل ها و تاندیش ها به کار می روند.

نسوزهای ریختنی یک پیش مخلوط شامل دانه های نسوز، زمینه، چسباننده ها (بایندرها) و مواد کمکی هستند و در زمان نصب، این مواد با مایعی (معمولاً آب) مخلوط شده و با لرزش در یک نگهدارنده مشخص (سیستم های انکراژ) ریخته می شوند تا یک قطعه نسوز را ایجاد کنند.

در ساخت نسوزهای ریختنی از بایندرهای مختلفی از جمله بایندرهای کلوییدی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مواد نسوز متحمل به دمای بیش از 1400 درجه سانتی گراد برای صنایع

تولید مواد نسوز متحمل به دمای بیش از 1400 درجه سانتی گراد برای صنایع