مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 07:252021-07-25بين الملل

تماس قاهره با حزب الله؛ بررسی پرونده غزه و بحران لبنان


منابع خبری ادعا کردند، قاهره اخیرا اقدام به ارتباط با حزب الله کرده و پرونده غزه و بحران داخلی لبنان و بهبود روابط با ایران از جمله موضوعات گفت وگوی دو طرف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع مصری می گویند، به دلیل یک سری تغییرات منطقه ای، تلاش قاهره برای ایفای نقشهای متعدد در دوره آینده و جستجو برای نفوذ و تحقق دستاوردهایی در معادله بین المللی، مقامات سرویس اطلاعات عمومی این کشور، اخیراً کانال های ارتباطی مخفیانه ای را با  حزب الله  و نقش حزب الله در کنار نظام سوریه، پرونده اوضاع در لبنان در سایه بحران شدید در آن و عدم تشکیل دولت دو طرف با یکدیگر گفت وگو کردند .

این روزنامه پیشتر نیز در یادداشتی، با اشاره به رویکرد تازه در سیاست خارجی قاهره نوشته بود که برنامه ریزان جدید سیاست خارجی مصر تاکید دارند که باید رویکرد جدیدی در این سیاست اتخاد و به موجب آن کلید  روابط و منافع مصر، به هیچ کشور دیگری در هیچ سطحی از روابط، سپرده نشود.

سیاست گذاران مصری از هر نوع رابطه ای در منطقه برای منافع مصر استفاده کنند و به دنبال کسب بیشترین منفعت برای قاهره باشند.

نوار غزه و بحران لبنان در گزارش امروز العربی الجدید آمده است: بخش عمده تماس های اخیر مقامات مصری با معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره دو پرونده آتش بس در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس قاهره با حزب الله؛ بررسی پرونده غزه و بحران لبنان

تماس قاهره با حزب الله؛ بررسی پرونده غزه و بحران لبنان