مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 14:052021-07-25اقتصادي

کاهش تولید و عرضه در بورس کالا باعث افزایش قیمت سیمان شد


معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت گفت: عرضه سیمان در بورس کالا در کنار کاهش تولید به خاطر قطعی برق، باعث افزایش قیمت سیمان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چالش های صنعت سیمان که این روزها با افزایش قیمت در بازار روبه رو شده در یک برنامه گفت وگوی خبری در شبکه خبر مورد بررسی قرار گرفت؛ در این برنامه فرهاد رحمانی گفت: وزیر صنعت مخالف عرضه سیمان در بورس کالا بود چون معتقد بود سازوکار آن فراهم نشده از جمله اینکه موجودی کافی، خریدار، مصرف کننده خرد و پروژه های ملی باید مدنظر قرار می گرفت و به نظر من بخشی از کامل فراهم نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نامه های رییس سازمان بورس به وزیر صنعت را دیده است، اظهار داشت: جلسات کارشناسی باید برگزار شود و مشخص شود آیا قطعی برق علت اصلی افزایش قیمت  سیمان است و وقتی که عرضه سیمان در بورس کاهش پیدا کرد قیمت در بازار بالا می رود اما این را هم بگویم به فرض که برق کارخانه های سیمان قطع نمی شد، باز هم قیمت آن بالا می رفت.

انجمن سیمان اعلام کرده محصولات با حداقل سود 30 درصد باید در نظر گرفته شود و افزایش هزینه تولید در قیمت سیمان مشخص شود.

معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت عنوان کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده باید قیمت سیمان را کنترل کند و به افزایش قیمت ورود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید و عرضه در بورس کالا باعث افزایش قیمت سیمان شد

کاهش تولید و عرضه در بورس کالا باعث افزایش قیمت سیمان شد