مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-25اجتماعي

پنجمین اثر تاریخی گلستان ثبت جهانی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: راه آهن سراسری ایران و ایستگاه های بندرگز و بندرترکمن و مسیر ریلی آن به عنوان پنجمین اثر گلستان ثبت جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمدی تجری شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی به میزبانی کشور چین، پرونده راه آهن شمال به جنوب تحت نام راه آهن سراسری ایران به طول 1394 کیلومتر که از مسیر هفت استان کشور (گلستان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، لرستان، خوزستان) عبور می کند در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این مسیر از بندرترکمن در شمالی ترین نقطه آن آغاز و از بندرگز عبور می کند که استان گلستان به عنوان مقصد آغازین خط سراسری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: راه آهن سراسری ایران و ایستگاه های بندرگز و بندرترکمن و مسیر ریلی آن به عنوان پنجمین اثر بعد از میراث جهانی قابوس، کمانچه ایرانی (کمانچه ترکمن)، دوتار ایرانی (دوتار استان گلستان) و جنگل های هیرکانی به ثبت جهانی رسیده است.

تجری اضافه کرد: استان گلستان جزو معدود استان هایی است که دارای پنج اثر جهانی در حوزه های میراث طبیعی، میراث ناملموس و میراث غیرمنقول تاریخی و فرهنگی است که در کنار ظرفیت های غنی میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین اثر تاریخی گلستان ثبت جهانی شد

پنجمین اثر تاریخی گلستان ثبت جهانی شد