مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-25پزشكي

کودکان کار؛ بچه های هاشور خورده حاشیه تهران


دختران آسیب پذیرتر از پسرانند؛ آنها به دلیل مولفه هایی همچون «عادت ماهانه» در معرض بیماری های بیشتری قرار می گیرند، موهایشان بلند است و شپش دست از سرشان بر نمی دارد - این روزها کم نیستند آدم بزرگ ها و بچه هایی که سر و ته متن زندگی شان در هاشور خاکستری حاشیه زندگی خلاصه شده است؛ آدم هایی که در حاشیه شهر متولد می شوند، در حاشیه زندگی می کنند، در حاشیه نفس می کشند و در همان حاشیه می میرند.

آدم هایی که به قول خودشان، خیالشان راحت است که اگر تمام عمرشان را هم سگ دو بزنند، به متن اصلی زندگی نمی رسند که نمی رسند؛ اما در این میان شاید کودکان هاشور خورده حاشیه، بیش از هر حاشیه دیگری مهم باشند.

کودکانی که فقط به واسطه تفاوت چند کیلومتری در جغرافیای محل تولدشان، محکومند تا دنیا دنیا است انگ حاشیه نشینی را به دوش بکشند و با مشکلاتی از قبیل بدسرپرستی، اعتیاد والدین، اجبار به ازدواج در دوران کودکی، فرار از خانه، بی شناسنامگی، سوءتغذیه، خشونت های جسمی، روحی و بعضاً جنسی دست به گریبان باشند.

کارشناسان معتقدند که دختران آسیب پذیرتر از پسرانند؛ آنها به دلیل مولفه هایی همچون عادت ماهانه در معرض بیماری های بیشتری قرار می گیرند، موهایشان بلند است و شپش دست از سرشان بر نمی دارد؛ در فرهنگ شان این طور نیست که موهای بلند دختران را کوتاه کنند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار؛ بچه های هاشور خورده حاشیه تهران

کودکان کار؛ بچه های هاشور خورده حاشیه تهران