مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 04:002021-07-26پزشكي

گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: گرسنگی بیشتر از هشت ساعت می تواند نقش موثری در کاهش قدرت حافظه داشته باشد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: گرسنگی بیشتر از هشت ساعت می تواند نقش موثری در کاهش قدرت حافظه داشته باشد.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: حتما هنگامی که مشغول کارهای ذهنی می شوید هر 30 تا 45 دقیقه یک بار برای تنظیم قند خون، به مقدار کم از مواد غذایی مناسب استفاده کنید.

وی اظهارکرد: معمولا افراد برای کاهش سردرد از مواد شیرین مانند شکلات یا آبنبات استفاده می کنند در حالی که مصرف این مواد، فقط چند دقیقه موجب بهبود وضعیت می شود و بعد از آن دوباره سردرد شروع خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه برای بهبود حافظه در کوتاه مدت، باید قند خون تنظیم شود تا نوسان نداشته باشد، افزود: در مواقع سردرد به جای این که از قندهای ساده مانند شکلات و آبنبات کمک بگیرید، بهتر است از موادی استفاده کنید که همراه قند، حاوی فیبر هم باشد تا از نوسانات قند خون جلوگیری کند مانند انواع میوه های خشک مانند توت یا انجیر.

وی ضمن توصیه به اینکه برای بهبود حافظه باید بیشتر از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده شود، گفت: بارها متخصصان توصیه کرده اند بیشتر از میوه ها و سبزیجات رنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه

گرسنگی طولانی عامل کاهش قدرت حافظه