مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:152021-07-26اجتماعي

شهری که دوستدار مادر و کودک نیست/دغدغه های مادرانه در یک پیاده روی ساده


در جامعه ای که این روزها به گفته کارشناسان با بحران جمعیت روبه روست و بنا بر این است که با مشوق های گوناگون، خانواده ها اقدام به فرزندآوری کنند، - گروه زندگی؛ نعیمه موحد:  زن با کالسکه نوزادش مستاصل کنار جدول خیابان ایستاده است.

تنها راه خروج از خیابان سطح فلزی جوی آب است که به وسیله یک ماشین پارک شده، مسدود شده و تا چندین متر دیگر هم هیچ مسیری برای عبور کالسکه وجود ندارد.

در نهایت زن از چند مرد رهگذر درخواست کمک می کند و بالاخره یک نفر قبول می کند تا کالسکه را بگیرد و به کمک مادر به آن طرف جوی آب انتقال بدهد.

در نهایت هم مرد به زن می گوید: خانم تا بچه ات بزرگ نشده از خونه بیرونش نیار، برای خودت دردسر درست می کنی این تصویر آشنایی است که اگر مادر باشیم حتما با آن روبه رو شده ایم و به عنوان یک شهروند حتما هنگام گذشتن از مسیرهای صعب العبور شهری از خودمان پرسیده ایم که مادر و کالسکه یا فردی که ویلچر دارد، چه طور می خواهند از اینجا بگذرند؟ مسئله مناسب نبودن زیرساخت های شهری برای مادر و فرزند تاریخچه قدیمی دارد.

از آن مسئله هایی که هست و همه به بودن آن معتقدند اما کمتر قدمی برای اصلاح آن برمی دارند.

در جامعه ای که این روزها به گفته کارشناسان با بحران جمعیت روبه روست و بنا بر این است که با مشوق های گوناگون، خانواده ها اقدام به فرزندآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهری که دوستدار مادر و کودک نیست/دغدغه های مادرانه در یک پیاده روی ساده

شهری که دوستدار مادر و کودک نیست/دغدغه های مادرانه در یک پیاده روی ساده