مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-26اقتصادي

36 اقامتگاه جدید بوم گردی در کردستان ایجاد می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: هم اکنون 25 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال هستند و طی ماه های آتی 36 باب دیگر ایجاد می شود.

- ، یعقوب گویلیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین اقامتگاه بومگردی در سال 96 به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون طی بازه چهار ساله تعداد واحدهای بوم گردی استان به 25 مورد رسیده که اشتغالزایی 75 نفر را به صورت مستقیم به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 واحد بوم گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث 36و احد بوم گردی نیز اخذ شده است.

گویلیان اعلام کرد: بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در شهرستان سنندج واقع شده اند و هم اکنون 19 باب اقامتگاه بوم گردی در سنندج وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون دو واحد بوم گردی در سروآباد فعال بوده و در شهرستان های قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران نیز هر کدام یک اقامتگاه بوم گردی دارند.

گویلیان خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری نیز مجتمع گردشگری و بوم گردی شه م در روستای دورود شهرستان سروآباد با اشتغالزایی شش نفر، بوم گردی میمی همدم واقع در روستای تخته شهرستان سنندج، بوم گردی سولین واقع در روستای گلین و بوم گردی هویه واقع در روستای هویه شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 اقامتگاه جدید بوم گردی در کردستان ایجاد می شود

36 اقامتگاه جدید بوم گردی در کردستان ایجاد می شود