مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 07:002021-07-26اجتماعي

پلیس راهور 100 ساله شد


به مناسبت صدسالگی پلیس راهنمایی و رانندگی در کشور رییس پلیس راهور تهران بزرگ به بیان برخی از اولین های این پلیس در کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در مراسم افتتاح نمایشگاه یکصدسالگی پلیس راهور اظهار کرد: یک قرن از فعالیت پلیس راهنمایی و رانندگی که اولین شعبه آن نیز در تهران دایر شده بود گذشته و طی این مدت اتفاقات زیادی در حوزه ترافیک پایتخت و البته سراسر کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه پلیس از شماره گذاری وسایل نقلیه تا رسیدگی به تصادفات، مدیریت ترافیک و.

را بر عهده دارد، گفت: اولین گواهی نامه رانندگی در کشور به شماره یک در سال 1307 و برای آقای محمدناصر انشاء صادر شد که آقای انشاء علاوه بر اینکه اولین گواهی نامه رانندگی را دریافت کرده بود، آزمون های مربوط به گواهی نامه رانندگی را از دیگر افراد متقاضی اخذ می کرد.

حمیدی افزود: اولین خودرو نیز در سال 1279 وارد شهر تهران شد اما خوب است بدانید که تا حدود 20 سال بعد یعنی تا سال 1298 خودروها در شهر تهران هیچ متولی نداشته و حتی شماره گذاری نیز نشده بودند، به طوری که برای اولین بار در این سال اولین پلاک خودرو بر روی یک وسیله نقلیه کوبیده شده، تا قبل از آن برای شناسایی خودروها نام مالک و آدرس اش را به طور کامل بر روی بدنه خودرو حک می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس راهور 100 ساله شد

پلیس راهور 100 ساله شد