مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 07:552021-07-26اقتصادي

توسعه تلسکوپ بالنی جدید با دقتی مشابه هابل


اگرچه ارسال ماهواره به فضا هزینه ی زیادی دارد اما وجود ماهواره ها برای ستاره شناسی ضروری است زیرا آن ها تلسکوپ ها را به خارج از جو زمین می فرستند اکنون با توسعه تلسکوپ بالنی جدیدی می توان هزینه های ارسال تلسکوپ به فضا را کاهش داد.

- اگرچه ارسال ماهواره به فضا هزینه ی زیادی دارد اما وجود ماهواره ها برای ستاره شناسی ضروری است زیرا آن ها تلسکوپ ها را به خارج از جو زمین می فرستند اکنون با توسعه تلسکوپ بالنی جدیدی می توان هزینه های ارسال تلسکوپ به فضا را کاهش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یونیورس، جو زمین و الگوهای آب و هوایی آن مانع از ثبت تصاویر مناسب از فضا می شود و اگر طی تصویربرداری از هدفی خاص در فضا ابرها از جلوی آن عبور کنند تصویر حاصل به کلی خراب می شود.

به همین دلیل است که برخی از برجسته ترین تصاویر نجومی توسط تلسکوپ های فضایی مانند هابل ثبت شده اند.

اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه دورهام در تورنتو و پرینستون راهی جدید برای تصویربرداری از فضا یافته اند که نیازی به پرتاب ماهواره ندارد.

آن ها می خواهند از بالن استفاده کنند.

در این پروژه که تلسکوپ تصویربرداری فشار بالای بالنی یا SuperBIT نام دارد از یک بالن پر شده از هلیوم به اندازه ی یک استادیوم فوتبال برای بالا بردن یک تلسکوپ پنج متری تا ارتفاع 40 کیلومتر استفاده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تلسکوپ بالنی جدید با دقتی مشابه هابل

توسعه تلسکوپ بالنی جدید با دقتی مشابه هابل