مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 10:502021-07-26بين الملل

راشد الغنوشی: تونسی ها کودتا را نمی ‍پذیرند/ ارتش، سیاسی نشود


راشد الغنوشی رییس پارلمان تونس و رهبر حزب اسلام گرای «النهضه» در یک مصاحبه اقدام رییس جمهور این کشور در اعلام تعلیق پارلمان و برکناری نخست وزیر را کودتا خواند و محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از اقدام غیرمنتظره قیس سعید رییس جمهور تونس در اعلام تعلیق فعالیت پارلمان و برکناری نخست وزیر، رییس پارلمان تونس هشدار داد، تونسی ها کودتا را رد و محکوم می کنند.

راشد الغنوشی رییس پارلمان تونس و رهبر حزب اسلام گرای النهضه که بزرگترین حزب پارلمانی کشور محسوب می شود، اقدام شب گذشته رییس جمهور تونس در برکناری نخست وزیر و انحلال پارلمان را محکوم کرد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هستند و خود ارتش هم علاقه ای به حکومت کردن ندارد.

راشد الغنوشی همچنین هشدار داد، حاکم شدن ارتش باعث به ارمغان آوردن هیچ خیری برای کشور نخواهد شد و اگر برقرار شود، نوع حکومتداری در کشور را تغییر خواهد داد و اگر این موضوع ادامه یابد وضعیت به سمت نقض و تخلف از اصول دموکراتیک و تکثرگرایی در کشور خواهد رفت و مشروعیت از نهادهای دموکراتیک دولت سلب خواهد شد.

وی البته به ارتش تونس هشدار داد، مردم تونس سیاسی شدن ارتش را رد می کنند و ما این موضوع را هم نمی پذیریم که ارتش به خودش اجازه دهد که سیاسی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راشد الغنوشی: تونسی ها کودتا را نمی ‍پذیرند/ ارتش، سیاسی نشود

راشد الغنوشی: تونسی ها کودتا را نمی ‍پذیرند/ ارتش، سیاسی نشود