مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 11:352021-07-26اقتصادي

آقای روحانی؛ ابربدهکار 115 هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی کیست؟


هر چند که رییس جمهور و برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت بار ها اعلام کرده اند که از بانک مرکزی استقراضی نداشته اند و حتی برخی گام را فراتر گذاشته و عنوان کردند که دولت از بانک مرکزی طلبکار است، - هر چند که عبدالناصر همتی رییس سابق کل بانک مرکزی در واپسین روز های سکانداری بانک مرکزی پرده از استقراض دولت از بانک مرکزی برداشت، اما این مسئله بار ها توسط سایر اعضای تیم اقتصادی دولت از جمله محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد تکذیب شد.

همتی طی صحبت هایی در 8 فروردین ماه سال جاری در برنامه تلویزیونی نگار درباره علل رشد تورم گفت: بگذارید با مردم شفاف باشیم برای مثال در سال 98 و 99 بخش هایی از بودجه دولت از طریق درآمد های تسعیر صندوق توسعه ملی تأمین شد که به زبان ساده تر به معنای چاپ پول است که نتیجه اش تورم خواهد بود، اما در بانک مرکزی با توجه به کسری های بودجه کاری غیر از این نمی توانستیم انجام دهیم.

بعد از این صحبت ها محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برخلاف گفته های همتی اظهار داشت: بانک مرکزی به دولت بدهکار است.

وی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موضوع بدهکار نبودن دولت به موضوع بدهی این بانک به وزارت اقتصاد پرداخت و گفت: بخشی از کسری بودجه به خاطر سریع نبودن تبدیل منابع ارزی به ریالی است، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای روحانی؛ ابربدهکار 115 هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی کیست؟

آقای روحانی؛ ابربدهکار 115 هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی کیست؟