مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 17:402021-07-26فرهنگي

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل


بدون حضور استاندار و مقامات عالی آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در محوطه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز بهانه ای بود تا روز بزرگداشت اردبیل در یک فضای سرد و بی روح گرامی داشته شود.

در این مراسم که همراه با رونمایی کتاب خاندان دوره صفویه به تألیف سامان ابی زاده و پوستر جشنواره دارالارشاد همراه بود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: روز چهارم مرداد در تقویم ایران به نام بزرگداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی، شیخ ارشاد نامگذاری شده و در این مکتب جز انسانیت و مؤلفه های ارزشی و دینی چیز دیگری را نمی توان یافت.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: مکتبی که شیخ صفی الدین اردبیلی بنیان گذار آن بود در طول تاریخ اسباب وحدت و همگرایی ملی در این کشور شده و به یکپارچگی این مرز و بوم کمک کرده است.

وی گفت: ایرانیان بدون توجه به رنگ، تیره، نژاد، زبان و اقوام مختلف زیر پرچم علی (ع) گرد هم آمدند تا به عنوان مکتب تشیع منتقل کننده پیام صلح، صفا و مهربانی و فرهنگ غنی دینی و ارزشی به همه ملل و کشورها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما باید قدر این مکتب ارزشی را بدانیم و تمام تلاشمان بر این باشد تا زمینه شناسایی بیشتر مکتب شیخ صفی الدین اردبیلی را که بر گرفته از اندیشه اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل