مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 18:452021-07-26پزشكي

اولین وکیل نابینای لرستانی: درک کردن بالاتر از دیدن است


اولین نابینای لرستانی به عنوان وکیلی که عاشق وکالت هم بوده معتقد است درک کردن مسائل پیرامون زندگی بالاتر از دیدن با چشم سر است.

- ایسنا/لرستان اولین نابینای لرستانی به عنوان وکیلی که عاشق وکالت هم بوده معتقد است درک کردن مسائل پیرامون زندگی بالاتر از دیدن با چشم سر است.

سعید کاوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بدو تولد بینایی کامل داشتم و پس از چندین سال در دوران کودکی به دلایلی بینایی چشم راست را از دست دادم.

دوران طفولیت را با یک چشم سپری کردم تا اینکه به دلیل فشار زیاد بر شبکیه چشم چپ و دلایل گوناگون دیگری، بینایی چشم چپ را هم از دست دادم.

این وکیل نابینا با یادآوری تاثیرات منفی این واقعه بر روحیه اش گفت: اوایل خیلی به هم ریخته بودم، زیرا برای کسی که تا سن 15 سالگی بینایی داشته و بعد نابینا می شود درکش خیلی سخت است، لذا فکر می کردم دنیا برای من به آخر رسیده و تمام امیدم را از دست داده بودم.

پدر و مادرم هم با این اتفاق تلخ خیلی ناراحت بودند، اما بعدها که بزرگ تر شدم درکم از اطراف و پیرامونم بیشتر شد و پذیرش این که تا آخر عمر نابینا شدم راحت تر شد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، با گروهی از نابینایان در بهزیستی بروجرد آشنا و وارد مرحله بریل آموزی شدم، همزمان دوره های آموزش قرآن کریم را هم شروع کردم و بدین گونه یک دفعه مسیر ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین وکیل نابینای لرستانی: درک کردن بالاتر از دیدن است

اولین وکیل نابینای لرستانی: درک کردن بالاتر از دیدن است