مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 20:302021-07-26بين الملل

بایدن: آمریکا به آموزش نیرو های عراقی ادامه می دهد


جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در آغاز دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با نخست وزیر عراق در کاخ سفید اظهار داشت که آمریکا هیچ مأموریت رزمی دیگری در عراق نخواهد داشت.

بایدن گفت که واشنگتن تا پایان سال (جاری میلادی) در عملیات نظامی حضور نخواهد یافت.

رییس جمهوری آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات آتی در عراق تصریح کرد خواهان تداوم کمک های اطلاعاتی به عراق هستیم.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز مشارکت با آمریکا را راهبردی خواهد و گفت آمریکا عراق را در شکست داعش کمک کرده و ما از این بابت تشکر می کنیم.

نخست وزیر عراق با ابراز خرسندی از تداوم همکاری بین بغداد و واشنگتن یادآور شد که روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف بهداشتی، فرهنگی و .

برقرار است.

وی تصریح کرد روابط ما امروز قوی تر از هر زمانی است و امیدوارم که رابطه عراق و امریکا به نفع منافع دو کشور، نزدیک تر شود.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پیش از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز گفت: مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت راهبردی بین آمریکا و عراق و تلاش برای پیشبرد همکاری های دو جانبه هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: آمریکا به آموزش نیرو های عراقی ادامه می دهد

بایدن: آمریکا به آموزش نیرو های عراقی ادامه می دهد