مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-27سياسي

مقدمات شعر غدیر 11 قرن قبل گذاشته شد


یک عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت غدیر در عرصه فرهنگ و ادب ایران، یادآور شد که مقدمات شعر غدیر در ادبیات فارسی از 11 قرن قبل بنا نهاده شد.

- محمد مرادی سه شنبه 5 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و ایام عید سعید غدیرخم، گفت: مقدمات شعر غدیر در ادبیات فارسی از یک هزار و 100 سال پیش آغاز شد و در این سال ها کانون های مختلفی برای شعر شیعی پدید آمد.

مرادی با اشاره به رویداد ادبی شعر غدیر به میزبانی شیراز گفت: جشنواره بین المللی شعر غدیر طی سال های گذشته در تهران برگزار می شد اما یک اتفاق مثبتی که می توانست در سیر تحولات ادبی معاصر تاثیرگذار باشد، تمرکز زدایی و حرکت به سمت استعدادهای دیگر مناطق ایران است.

او ادامه داد: شیراز دو اولویت در تاریخ ادبیات شیعی دارد، یکی اینکه در دوره هایی پایگاه منقبت خوانی بوده و دیگری از پایتخت های مهم ادبیات فارسی و ادبیات جهان محسوب می شده و لذا پیوند ادبیات شیعی و مقوله شعر موجب می شود که توقع برگزاری رویدادهای هدایتگرا در شیراز هم برای مخاطبان و هم جامعه ادبی بیشتر شود.

این شاعر شعر آیینی با بیان اینکه انتخاب شیراز شاید بتواند به رونق و پراکندگی ادبیات معاصر به نفع دیگر مناطق غیر پایتختی کمک کند، تاکید کرد: جشنواره ها به تنهایی کمک کننده نیستند، تاکید کرد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقدمات شعر غدیر 11 قرن قبل گذاشته شد

مقدمات شعر غدیر 11 قرن قبل گذاشته شد