مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:102021-07-27بين الملل

«عملیات مرصاد»؛ چطوری سریع آمدند؟ چطوری متوقف شدند؟


5 مرداد سال 1367 شمسی «عملیات مرصاد» اجرا شد و چه عملیاتی! دشمن انداخته بود در جاده آسفالت و به تاخت می آمد سمت کرمانشاه و بعد می خواست برود همدان و قزوین و کرج و هدف نهایی هم تهران بود.

- همین دیروزگروه تاریخ خبرگزاری فارس- امین رحیمی: پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران، رژیم بعثی به این نتیجه رسیده بود که ایرانی ها دیگر تاب مقاومت و حال جنگیدن ندارند.

برای همین ارتشی را که با کمک غربی ها تازه تجهیز کرده بود از محور جنوب به ایران آورد تا در یک عملیات سریع بخش هایی از خوزستان را اشغال کند تا بعداً بتواند در مذاکرات صلح برای تخلیه آن امتیاز بگیرد و از محور غرب هم منافقین را که ساکن عراق بودند، تجهیز کرد و فرستاد که هر چه می توانند در خاک ایران پیش بروند و امیدوار بود به حمایت مردمی از منافقین و نقشه ریخته بود برای آنکه بتوانند انقلاب ایران را در تهران شکست دهند! صدام گفته بود: بالاخره روزی خواهد رسید که برای جنگیدن کسی به کمک آنها نخواهد آمد و بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق [منافقین] به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین طور پیوستن مردم ایران را به صفوف آنها خواهند دید .

مسعود رجوی هم گفته بود: چون عراق تا قصرشیرین و سرپل ذهاب پیش رفته است و این بار نیاز به خط شکنی نداریم به راحتی می توانیم تا کرمانشاه برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عملیات مرصاد»؛ چطوری سریع آمدند؟ چطوری متوقف شدند؟

«عملیات مرصاد»؛ چطوری سریع آمدند؟ چطوری متوقف شدند؟