مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:152021-07-27اقتصادي

زراعت بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش زراعت بیشترین خسارت را از خشکسالی اخیر دیده به طوری که سایر بخش ها نیز کم و بیش دچار خسارت شدند.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش زراعت بیشترین خسارت را از خشکسالی اخیر دیده به طوری که سایر بخش ها نیز کم و بیش دچار خسارت شدند.

خلیل نیکشاد پنجم مرداد در جریان بازدید از روند برداشت محصول گندم در دشت اردبیل اظهار کرد: کاهش تولید گندم در دشت اردبیل به تناسب منطقه مغان ناشی از خشکسالی و کم آبی است که با وجود عرضه ارقام پیشگام در دشت اردبیل کاهش تولید تا 40 درصد برآورد می شود.

وی تصریح کرد: خسارت ناشی از خشکسالی در حال برآورد نهایی است اما تاکنون بیش از سه هزار و 900 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف کشاورزی در سطح استان وارد شده و تعدیل تولید را تا 450 هزار تن شاهد هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بعد از زراعت بیشترین خسارت خشکسالی متوجه زیر بخش های دام و طیور، زنبورداری و باغداری بوده که از طریق صندوق کشاورزی سعی بر جبران خسارت وارده به زارعین داریم.

نیکشاد اقدامات پیشگیرانه را در مقابله با خشکسالی و بارش های اندک یادآور شد و افزود: در چند سال اخیر توسعه آبیاری مدرن در دستور کار بوده به گونه ای که در دشت اردبیل سالانه سه هزار هکتار اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زراعت بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده است

زراعت بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده است