مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:252021-07-27سياسي

تأکید «میرضیایف» و مقامات آسیای مرکزی و روسیه بر توسعه روابط


رییس جمهور ازبکستان و رؤسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی و روسیه در گفت و گویی تلفنی بر گسترش همکاری های متقابل تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در گفت و گوی تلفنی بر اهمیت گسترش همکاری های همه جانبه و تحکیم روابط شراکت راهبردی ازبکستان و قزاقستان تاکید کردند.

رییس جمهور قزاقستان در این تماس تلفنی به رییس جمهور ازبکستان سالگرد تولدش را تبریک و برای مردم برادر ازبک رفاه و شکوفایی آرزو کرد.

روسای جمهور همچنین برنامه مراسم های قریب الوقوع در سطح عالی از جمله دیدار رایزنی روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی در اوایل ماه آگوست در ترکمنستان را بررسی کردند.

شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان نیز در گفت و گوی تلفنی اجرایی عملی قرارداد و توافقات به دست آمده در چارچوب سفر رسمی در سطح عالی به تاجیکستان روزهای 10 و 11 ژوئن سال جاری میلادی را بررسی کردند.

روسای جمهور همچنین در مورد مسائل منطقه ای از جمله اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

روسای جمهور برای نتایج موفقیت آمیز نشست بین المللی به هم پیوستگی آسیای مرکزی و جنوبی که هفته گذشته در شهر تاشکند برگزار شده، ارزش زیادی قائل شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید «میرضیایف» و مقامات آسیای مرکزی و روسیه بر توسعه روابط

تأکید «میرضیایف» و مقامات آسیای مرکزی و روسیه بر توسعه روابط