مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:352021-07-27پزشكي

ایمنی 91 درصدی واکسن کرونای پاستوکووک/اثر بخشی روی کودکان زیر 18 سال


رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن مشترک ایرانی- کوبایی ، گفت: ایمنی این واکسن بیش از 91 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا بیگلری رییس برای تولید واکسن ذات الریه و کرونا ایجاد شد؛ ضمن اینکه به دنبال این بودیم تا از این پلتفرم برای تولید واکسن های دیگر نیز استفاده شود.

  وی با اشاره به ویژگی های تولید واکسن مشترک ایران و کوبا یادآور شد: این ویژگی شامل آمیخته شدن دو دانش بایوتکنولوژی و بایوشیمی است؛ ضمن اینکه پرفسور ریسنته از افرادی است که چهل سال در این خصوص تجربه دارد و در این زمینه بسیار کمک کرده است.

  بیگلری با اشاره به روند تولید واکسن کرونای ایرانی - کوبایی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت این بود که واکسنی تولید شود که بتواند با جهش های مختلف ویروس مبارزه کند؛در نتیجه علاوه بر تکنولوژی خاصی که در تولید این واکسن مورد توجه قرار گرفته، در ایجاد ایمنی و استفاده برای کودکان زیر هجده سال نیز تست شده و قابل استفاده است.

  رییس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد:تصمیم گرفته شد برای این واکسن، واکسن یادآور ساخته شود، این در حالی است که بسیاری از سازندگان کرونا در دنیا تازه اقدام به ساخت دز یادآور کردند، اما ما ماه ها پیش این یادآور را آماده کردیم، به طوری که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی 91 درصدی واکسن کرونای پاستوکووک/اثر بخشی روی کودکان زیر 18 سال

ایمنی 91 درصدی واکسن کرونای پاستوکووک/اثر بخشی روی کودکان زیر 18 سال