مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:502021-07-27اجتماعي

استفاده از هوش مصنوعی برای کالیبراسیون تصاویر ناسا از خورشید


رصدخانه پویایی شناسی خورشید(SDO) از زمان پرتابش در تاریخ 11 فوریه 2010 توسط ناسا ماموریت رصد خورشید را بر عهده دارد و بیش از یک دهه است که تصاویر با کیفیت بالا از خورشید ارائه می دهد.

- رصدخانه پویایی شناسی خورشید(SDO) از زمان پرتابش در تاریخ 11 فوریه 2010 توسط ناسا ماموریت رصد خورشید را بر عهده دارد و بیش از یک دهه است که تصاویر با کیفیت بالا از خورشید ارائه می دهد.

این رصدخانه تصاویر با جزییات بالایی از پدیده های خورشیدی مختلف ارائه داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، رصدخانه پویایی شناسی خورشید از آرایه مونتاژ تصویربرداری اتمسفر(AIA) به منظور رصد دائم خورشید استفاده می کند و هر 10 ثانیه در 10 طول موج مختلف تصاویری را ثبت می کند.

این تصاویر اطلاعات ارزشمندی درباره خورشید که تا پیش از این امکانپذیر نبود را در اختیار محققان قرار می دهد اما از آنجا که این رصدخانه دائما در حال استفاده از آرایه مونتاژ تصویربرداری اتمسفر است این ابزار به مرور زمان خراب می شود و بنابراین نیاز است داده های ثبت شده توسط آن دائما کالیبره شوند.

اخیرا دانشمندان به فناوری هوش مصنوعی روی آورده اند و از آن برای کالیبره کردن برخی از تصاویر ناسا از خورشید استفاده کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از هوش مصنوعی برای کالیبراسیون تصاویر ناسا از خورشید

استفاده از هوش مصنوعی برای کالیبراسیون تصاویر ناسا از خورشید