مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 07:202021-07-27بين الملل

وندی شرمن: آمریکا از رقایت شدید اقتصادی با چین استقبال می کند اما درگیری نمی خواهد


معاون وزیر خارجه آمریکا از چین خواست اختلافاتشان را کنار گذاشته و با ایالات متحده بر سر مسائل جهانی به ویژه تغییر اقلیمی و پاندمی کرونا، به عنوان یک قدرت جهانی مسوول همکاری کند.

- معاون وزیر خارجه آمریکا از چین خواست اختلافاتشان را کنار گذاشته و با ایالات متحده بر سر مسائل جهانی به ویژه تغییر اقلیمی و پاندمی کرونا، به عنوان یک قدرت جهانی مسوول همکاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکرات روز دوشنبه با وانگ یی، وزیر خارجه چین و معاون او شی فنگ به خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گفت، آمریکا از رقابت شدید اقتصادی با چین استقبال میکند اما نمیخواهد این کشور به سمت درگیری تغییر مسیر دهد.

چین به انتقاد آمریکایی ها درباره مسائل حقوق بشری و توسعه ارضی خود اعتراض داشته و بارها گفته است که وقتی آمریکا توسعه چین را سرکوب میکند، نمیتواند انتظار همکاری داشته باشد؛ اتهاماتی که وندی شرمن رد کرد.

وندی شرمن اندکی پس از رایزنی با وانگ یی و شی فنگ در شهر تیانجین چین در این مصاحبه تلفنی گفت: برخی موارد وجود دارند که بالاتر از اختلافات خاص است و آن مسئولیت جهانی قدرتهای بزرگ است.

این نشست، دومین رویارویی مستقیم دیپلماتهای چین و آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه به شمار میرود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وندی شرمن: آمریکا از رقایت شدید اقتصادی با چین استقبال می کند اما درگیری نمی خواهد

وندی شرمن: آمریکا از رقایت شدید اقتصادی با چین استقبال می کند اما درگیری نمی خواهد