مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:102021-07-27پزشكي

انستیتو پاستو: واکسن پاستوکووک برای کودکان زیر 18 سال ایمنی دارد


این واکسن در کشور کوبا اکنون استفاده می شود و در ایران نیز به 68 هزار نفر تزریق شده و پاستوکووک یا سوبرانا می تواند به عنوان تکنولوژی برتر به سازمان جهانی بهداشت معرفی شود و توجه جهانی به این واکسن معطوف شده است.

- این واکسن در کشور کوبا اکنون استفاده می شود و در ایران نیز به 68 هزار نفر تزریق شده و پاستوکووک یا سوبرانا می تواند به عنوان تکنولوژی برتر به سازمان جهانی بهداشت معرفی شود و توجه جهانی به این واکسن معطوف شده است.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک محصول مشترک ایران و کوبا که علیه کرونا تهیه شده دارای ایمنی بالایی است و می تواند برای افراد زیر 18 سال استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، علیرضا بیگلری روز سه شنبه در نشست خبری که در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: واکسن پاستوکووک یا سوبرانا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به فرآیندهای شیمیایی، تولیدش راحت بوده و در دنیا بی خطر است.

وی با اشاره به اینکه برای واکسن های موجود علیه کرونا، کشورهای دنیا یادآور ( دز سوم ) نیز تولید می کنند، اظهار داشت: این واکسن با تزریق 2 دز ، 65 درصد موفقیت کارآیی خود را نشان داده و اگر یک دز یادآور نیز تزریق کنیم 91 درصد ایمنی در بدن ایجاد کرده و 75 درصد باعث عدم انتقال جهش های مختلف و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انستیتو پاستو: واکسن پاستوکووک برای کودکان زیر 18 سال ایمنی دارد

انستیتو پاستو: واکسن پاستوکووک برای کودکان زیر 18 سال ایمنی دارد