مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:202021-07-27پزشكي

طرز تهیه شربت بیدمشک


شربت بیدمشک یکی از شربت های بسیار خوشمزه و فوری می باشد که می توانید در طعم و مزه های مختلف آن را تهیه کنید می توانید به صورت ساده آن را درست کنید و یا با زعفران و بهار نارنج و گلاب ترکیب کنید و یک نوشیدنی خنک تابستانی و پر خاصیت تهیه کنید.

- برای تهیه این شربت ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا شکر کمی حل شود سپس روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا شکر کم کم حل شود و دانه های آن در شربت دیده نشود.

مرحله دوم: خیساندن تخم شربتی در همین حین که شربت در حال رسیدن به قوام است تخم شربتی را بشورید و داخل کاسه ریخته و مقداری آب گرم اضافه کنید تا تخم شریتی ها پف کنند بهتر است همیشه برای خیس کردن تخم شربتی از آب ولرم استفاده کنید تا زودتر و بهتر پف کنند.

مرحله سوم: افزودن عرق بیدمشک وقتی شربت قوام گرفت زعفران را اضافه کنید و صبر کنید تا زعفران شربت را خوش رنگ کند وقتی دانه های شکر ذوب شدند مواد شربت را داخل یک قابلمه تمیز ریخته و صبر کنید تا خنک شود سپس عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید و هم بزنید و چون شربت غلیظ است کمی شکرک را دارد.

مرحله چهارم: پخت شربت بیدمشک پس حالا مجددد قابلمه را روی حرارت قرار دهید در حدی که شکر حل شود ولی به جوش نیاد حالا از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و برای هر بار مصرف توی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه شربت بیدمشک

طرز تهیه شربت بیدمشک