مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 15:152021-07-27بين الملل

دور جدید تنش های مسکو و توکیو برسر جزایر کوریل


میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه در روز های اخیر به جزایر کوریل مورد اختلاف با ژاپن سفر کرد و این رویداد باعث آغاز دور جدید تنش ها بین مسکو و توکیو شد که بیش از 70 سال است که ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سفر نخست وزیر روسیه به جزایر کوریل ازجمله بازدید از مراکز اقتصادی جزیره مسکونی ایتوروپ و دیدار با ساکنان این جزیره همسایه با ژاپن در چارچوب برنامه سفر میشوستین به خاور دور روسیه انجام گرفت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز جمعه پیش از آغاز این سفر در نشست شورای امنیت روسیه درباره جزایر کوریل و توسعه این جزایر با اعضای این شورا ازجمله نخست وزیر گفتگو کرده و بر لزوم جلب مشارکت اقتصادی ژاپن در جزایر مورد اختلاف کوریل تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در آن نشست با اشاره به اینکه میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه به منطقه خاور دور و ایرکوتسک این کشور سفر می کند، خطاب به وی گفت: در این سفر به وضعیت جزایر کوریل جنوبی توجه خاص کنید.

رییس جمهوری روسیه خطاب به نخست وزیر این کشور با تاکید بر لزوم ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در جزایر کوریل گفت: شما اطلاع دارید که از مدت ها پیش با شرکای ژاپنی اقداماتی را برای تامین شرایط لازم برای فعالیت های اقتصادی در منطقه جزایر کوریل به عمل می آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور جدید تنش های مسکو و توکیو برسر جزایر کوریل

دور جدید تنش های مسکو و توکیو برسر جزایر کوریل