مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 07:202021-07-28اجتماعي

توفان شن ساعت آفتابی زابل را به صفر رساند


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار از ابتدای سالجاری توفان مانع تابش خورشید در شهر زابل شده به طوریکه حتی یک دقیقه ساعت آفتابی نیز در این منطقه ثبت نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: وزش بادهای شدید 120 روزه در زابل از شامگاه دوشنبه به توفان گرد و خاک تبدیل شد و روز سه شنبه نیز ادامه یافت تا جایی که توده عظیم گرد و غبار به نیکشهر در جنوب استان نیز رسید و شرایط کیفی هوا را به شدت کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بامداد امروز نیز بیشینه سرعت باد در زابل به 30 متر بر ثانیه معادل 108 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 2 هزار و 500 متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: هم اینک باد شدید و گرد و غبار گسترده مهمترین پدیده های جوی حاکم در سیستان و بلوچستان هستند که از هیرمند و زهک در شمال استان تا نیکشهر در جنوب استان کشیده شده است.

حیدری اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، همچنان وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال استان و نفوذ گردوغبار آن به عرض های پایین تر ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توفان شن ساعت آفتابی زابل را به صفر رساند

توفان شن ساعت آفتابی زابل را به صفر رساند