مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 03:552021-07-29سياسي

بانوانی مصمم که خودباوری را چاشنی کارآفرینی کردند


هنگامی که از صنایع دستی حرف می زنیم ناخودآگاه ذهنمان به سمت انگشتان هنرآفرین افراد باذوقی می رود که با پشتکار و خلاقیت، اشیاء هنری را مانند آفریدگار خود به زیبایی خلق می کنند و چنان چه این هنر در دستان بانوان تجلی یابد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروستان، صنایع دستی گذشته از بعد اقتصادی آن، آینه تمام نمای فرهنگ مردم هر منطقه ای ای است که با کنار هم قرار دادن این فرهنگ، ذوق و خلاقیت، تمدن یک ملت را تشکیل می دهند و فرهنگ ایرانی آمیخته ای از هزاران هنر، ذوق، پشتکار و سنت اصیل و بومی تمام نقاط و شهرهای اصیل ایرانی است.

به سراغ بانوانی رفتم که در لابه لای لالایی های گوش نواز فرزندانشان، هنر خلق می کنند و از این هنر کسب درآمدی برای امرار معاش در روزگار سخت اقتصادی خانواده دارند.

ابتدا به روستای سیف آباد سری زدم از دور بانوی خیاطی را می شناختم که آوازه ای دارد و مدت ها است به دوختن لباس های محلی مشغول است و در این راه پر پیچ و خم، دست چند بانوی خوش ذوق و با استعداد دیگر را نیز گرفته است.

خودکفایی در شرایط سخت و بحرانی زهرا رضایی، خوش صحبت و با لهجه دلنشین محلی از پشت تلفن مرا به کارگاه کوچک خود دعوت کرد و من با اشتیاق دعوتش را پذیرفتم و همان گونه که انتظار داشتم با زنی خودساخته و با اراده رو به رو شدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوانی مصمم که خودباوری را چاشنی کارآفرینی کردند

بانوانی مصمم که خودباوری را چاشنی کارآفرینی کردند