مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 06:252021-07-29اقتصادي

امکان حمل 7 میلیون تن بار توسط خط آهن یزد – اقلید


عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در چشم انداز 20 ساله تعریف شده برای راه آهن یزد – اقلید، امکان حمل 7 میلیون تن بار توسط این خط ریلی فراهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاست، رویکرد حمل بار توسط راه آهن است.

وی بیان کرد: استان یزد در مرکز جغرافیای کشور نه تنها یکی از استان های دارای معادن مختلف است بلکه محل گذر مواد معدنی سایر استان های کشور است و ظرفیت حمل بار موادمعدنی استان های مختلف را دارد.

کدخدازاده عنوان کرد: راه آهن یزد – اقلید، اتصال ریلی استانهای بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را فراهم کرده و فاصله مبدا و مقصد را 310 کیلومتر کاهش می دهد.

وی ادامه داد: در فاز اول اجرای این طرح، ظرفیت حمل 4 میلیون تن بار در سال فراهم است که این ظرفیت در چشم انداز 20 ساله، 7 میلیون تن تعریف شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم از تلاش های مسئولان استان یزد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح و پیمانکاران و کارگران پروژه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ به میمنت عید غدیرخم، اولین قطار باری یزد – اقلید، اولین محموله سنگ آهن یزد را به دستور رییس جمهور به مقصد ذوب آهن پاسارگاد از طریق خط آهن یزد – اقلید حمل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان حمل 7 میلیون تن بار توسط خط آهن یزد – اقلید

امکان حمل 7 میلیون تن بار توسط خط آهن یزد – اقلید