مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:052021-07-29بين الملل

کابل: جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان پیگیری می شود


وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد در گفت وگوی تلفنی اتمر و همتای استرالیایی اش، بر احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل و پیگیری جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ماریس پین ، وزیر امور خارجه استرالیا در گفت وگوی با محمدحنیف اتمر ، وزیر امور خارجه افغانستان از ادامه خشونت و کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و دختران از سوی طالبان ابراز نگرانی کرد.

حنیف اتمر، با همتای استرالیایی خود در مورد وضعیت جاری افغانستان، روابط دیپلماتیک، ادامه کمک های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت که این کشور قویاً حامی صلح عادلانه، مستمر و آبرومندانه در افغانستان بوده و روی اهمیت مذاکرات صلح برای افغانستان تأکید می کند.

او از طالبان خواست تا برای دسترسی به صلح به تعهدات خود پایبند باشند.

اتمر نیز با قدردانی از دو دهه همکاری استرالیا در عرصه های مختلف امنیتی، توسعه ای و بشری، گسترش روابط دو کشور را برای حفظ ارزش ها و منافع مشترک، به ویژه در اوضاع فعلی در افغانستان که با بحران جنگ، خشک سالی، عدم مصونیت غذایی و کووید-19 روبه رو است، را مهم خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل: جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان پیگیری می شود

کابل: جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان پیگیری می شود