مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 13:002021-07-29بين الملل

پیگیری جرایم جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان


در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه استرالیا و افغانستان دو طرف توافق کردند که در خصوص پیگیری جرایم جنگی نیروهای کانبرا در افغانستان همکاری کنند.

- به نقل از خبرگزاری افق، وزیر امور خارجه استرالیا در جریان گفتگوی تلفنی با حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان از ادامه خشونت و کشتار غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی، دو طرف در مورد وضعیت جاری افغانستان، روابط دیپلماتیک، ادامه کمک های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه افغانستان، وزیر خارجه استرالیا در این گفتکوی تلفنی گفت که کشورش حامی صلح عادلانه و دائمی در افغانستان بوده و بر اهمیت مذاکرات صلح در این کشور تأکید می کند.

ماریس پین همچنین از طالبان خواست تا برای رسیدن به صلح به تعهدات خود پایبند بمانند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: دو طرف توافق کردند تا در خصوص اقدامات عملی از جمله احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل، پیگیری قضایا و جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان، تجدید توافقنامه مشارکت دوجانبه و همچنین امضای تفاهمنامه کمک های توسعه ایی برای سال های 2021 تا 2024 میلادی با یکدیگر همکاری کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری جرایم جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان

پیگیری جرایم جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان