مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 04:152021-07-31سياسي

امام کاظم(ع) باب الحوائج و گره گشای زندگی مردم


استاد حوزه علمیه با اشاره به باب الحوائج بودن امام کاظم (ع)، گفت: یکی از شروط ایشان برای اصحابشان این بود که گره گشای دیگران باشند.

- ، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ولادت امام کاظم علیه السلام، گفت: امام کاظم علیه السلام در روایتی فرمودند: خوشا به حال شیعیان ما که در عصر غیبت متمسک به ریسمان ما هستند زیرا این افراد ثابت قدم بر دوستی ما و بیزار از دشمنان ما هستند وی با بیان اینکه باید دوستی با اهل بیت (ع) و مبارزه با برائت از دشمنان در کنار هم باشد، ادامه داد: امام کاظم علیه السلام فرمودند شیعیانی که در عصر غیبت پیرو ما و به دنبال عمل به حرف ما هستند به خدا قسم در قیامت در درجات ما خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نکاتی در حالات امام کاظم علیه السلام افزود: ایشان 55 سال عمر شریفشان بوده و 35 سال امامت کرده اند و طولانی ترین دوران امامت راداشته اند که تمام این مدت همراه با خون دل خوردن برای حفاظت و نگهبانی از دین بوده است.

وی با بیان اینکه همه حالات ائمه (ع) برای حفظ دین بوده است، افزود: اگر مصائب و غصه های اهل بیت (ع) نبود امروز دین به ما نرسیده بود زیرا دین مانند اتاق عمل و بیمارستانی است که همه چیز دارد ولی طبیب ندارد و با این بیمارستان نمی توان مریض را درمان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام کاظم(ع) باب الحوائج و گره گشای زندگی مردم

امام کاظم(ع) باب الحوائج و گره گشای زندگی مردم