مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:052021-07-31اقتصادي

رفع دغدغه مسکن و معیشت اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت باشد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش شدید سطح درآمدی اصحاب فرهنگ و هنر، خواستار توجه جدی به رفع دغدغه های معیشت و مسکن هنرمندان و دیگر اقشار مرتبط با فرهنگ و هنر شد.

- ، سید عباس صالحی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه آغاز ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده به وزارت راه و شهرسازی ، مسکن را یک موضوع مهم کشور دانست و گفت: هر مقدار که سهم مسکن از سبد هزینه خانوار افزایش می یابد، اهمیت این کالا نیز بیشتر شده و آمارهایی همچون 35.

5 درصد سهم مسکن از سبد هزینه خانوار نگران کننده است.

وی ادامه داد: این رقم در کلانشهرها بسیار بیشتر بوده و در تهران به 60 درصد رسیده که سبب شده مسکن به دغدغه خانوارهای ایرانی و بخصوص جوانانی که آماده ازدواج هستند، تبدیل شود.

در این راستا کارهای خوبی انجام شده و اقداماتی هم در دست انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع تفاهمنامه امروز این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی را تفاهمنامه ساخت مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان دانست و یادآور شد: اولویت نخستی که به این موضوع پرداخته ایم، بحث خانه دار شدن جوانانی است که می خواهند صاحب خانه شوند؛ سال 67 کل دانشگاه های ما 6000 دانشجوی هنر داشت اما در سال 97 این شاخص به حدود 300 هزار نفر رسید که نشان دهنده افزایش 50 برابری تعداد دانشجویا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع دغدغه مسکن و معیشت اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت باشد

رفع دغدغه مسکن و معیشت اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت باشد