مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 10:202021-07-31اجتماعي

هشدار محیط زیست قم در خصوص تبدیل شدن دریاچه نمک به کانون ریزگرد


مدیرکل حفاظت محیط زیست قم هشدار داد: با روند قطع حقابه های دریاچه نمک و کاهش سطح آب این حوزه آبی به احتمال بسیار زیاد این منطقه نیز به زودی به یکی از کانون های بسیار خطرناک گرد و غبار و ریزگرد نمکی تبدیل شود.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: هم اکنون سفره های زیرزمینی قم با میلیاردها مترمکعب کسری بی سابقه آب مواجهه بوده و این کسری سبب فرونشست دشت ها، خشک شدن مراتع، کاهش پوشش گیاهی و پایین آمدن کیفیت آب های زیرزمینی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سیدرضا موسوی مشکینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدیده خشکسالی و کاهش نزولات جوی طی 50 سال اخیر در قم بی سابقه بوده و انتظار و آمادگی خشکسالی با این ابعاد در بین مسئولان وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: بی توجهی به مبحث خشکالی و تغییر اقلیم برنامه ریزی های کلان استانی را با شکست حتمی روبه رو خواهد کرد، این دو پدیده تاثیرات عینی بر اکوسیستم دارند و اگر این دو پدیده را به رسمیت نشناسیم نمی توانیم از هدررفت منابع در توسعه های استانی جلوگیری بعمل بیاوریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: خشکسالی تاثیرات منفی زیادی بر پوشش های گیاهی مناطق مختلف استان گذاشته و عرصه را بشدت بر زیست جانوری و محیط زیست تنگ کرده و از طرفی چرای بی رویه دام نیز این وضعیت را بغرنج تر نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار محیط زیست قم در خصوص تبدیل شدن دریاچه نمک به کانون ریزگرد

هشدار محیط زیست قم در خصوص تبدیل شدن دریاچه نمک به کانون ریزگرد