مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 13:152021-07-31اقتصادي

برداشت خیار در نهاوند/ ایجاد اشتغال فصلی برای 20 هزار نفر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به برداشت خیار در این شهرستان از ایجاد اشتغال فصلی برای 20 هزار نفر خبر داد.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب اصلی صیفی کاری در سطح استان است که در بین آنها کشت خیار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از 400 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافته که کار کشت آن از اسفندماه آغاز و برداشت آن نیز از اواخر خرداد شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: طی این مدت برای کاشت و برداشت محصول خیار که در مناطق مختلف شهرستان صورت میگیرد نیروی انسانی زیادی به کار مشغول می شوند و خوشبختانه برای مدت حدود 6 ماه از سال اشتغال فصلی خوبی ایجاد می شود.

وی افزود: محصول تولیدی این شهرستان به علت عطر و طعمی که دارد به جز در سطح شهرستان در سایر شهرها نیز از مشتریان خوبی برخوردار است و علاوه بر تازه خوری حتی منبع اصلی تولید خیارشور برخی مناطق مانند سامن ملایر را تامین می کند.

حاج باباعلی افزود: البته امسال با توجه به کمبود بارش های جوی میزان سطح کشت در مقایسه با سال گذشته افزایشی نداشته لذا پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 25 هزار تن خیار از مزارع نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت خیار در نهاوند/ ایجاد اشتغال فصلی برای 20 هزار نفر

برداشت خیار در نهاوند/ ایجاد اشتغال فصلی برای 20 هزار نفر