مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 17:052021-07-31اقتصادي

13 مرداد آغاز فصل صید میگو در بوشهر


مدیرکل شیلات استان بوشهر از زمان آغاز فصل صید میگو در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی بازدار شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانند پارسال صید میگو از 13 مرداد در محدوده آب های ساحلی استان آزاد است و همه شناور های دارای مجوز شامل لنج و قایق صیادی که حدود 800 فروند برآورد می شود می توانند همزمان فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: پارسال 2 هزار و 226 تن میگو در استان بوشهر صید شد و پیش بینی می شود امسال دست کم هزار و 500 تن میگو از دریا صید شود.

92 درصد میگوهای امسال نسل اولی هستند عقیل دشتیان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گشت های دریایی این پژوهشکده امسال در دو دوره 5 روزه ابتدا در محدوده شمال استان و سپس روبه روی شهر بوشهر تا منطقه مُطاف در 22 ایستگاه با استفاده از یک فروند لنج فایبرگلاس انجام شد.

رییس پژوهشکده میگوی کشور نسب زمان تور کشی ها را یک ساعته عنوان کرد و افزود: بررسی میانگین تلاش صیادی در این مناطق (CPUE) و میزان این شاخص در اعماق مختلف نشان از تراکم صید در محدوده آب های منطقه رستمی و کلات تا رود مُند داشت.

وی گفت: 78 درصد از ذخیره میگوی امسال از گونه ببری سبز و بقیه از دیگر گونه ها است همچنین 92 درصد این میگوها، میگوی نسل اول است که بیانگر میزان کم ذخیره میگوی پارسال در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 مرداد آغاز فصل صید میگو در بوشهر

13 مرداد آغاز فصل صید میگو در بوشهر