مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:502021-08-01فرهنگي

برای خسرو سینایی؛ تکنواز ایرانی آکاردئون


نام خسرو سینایی بیش از هر چیز با «سینما» گره خورده و اکثرا او را به عنوان فیلمساز مستندهایی برجسته یا فیلم هایی ماندگار مثل «عروس آتش» می شناسند، - نام خسرو سینایی بیش از هر چیز با سینما گره خورده و اکثرا او را به عنوان فیلمساز مستندهایی برجسته یا فیلم هایی ماندگار مثل عروس آتش می شناسند، اما این هنرمند در برهه ای یک چهره مطرح موسیقی در اتریش بوده که کمتر از آن صحبت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یک سال گذشته هنرمندان زیادی براثر ابتلا به کرونا از میان ما رفتند و هنوز هم چهره هایی دیگری هستنند که خبر ابتلا یا قربانی شدنشان هر روز به گوش می رسد.

اندوه فقدان این هنرمندان وقتی بیشتر است که می بینیم یک سال به چشم بر هم زدنی گذشته و مروری بر خاطرات آن ها به یادمان می آورد که شاید بسیاری از این سفر کرده ها می توانستند زنده باشند، اگر.

یکی از این هنرمندان سفرکرده که جانش را براثر ابتلا به کرونا از دست داد، خسرو سینایی بود؛ فیلمساز متولد سال 1319 که 11 مرداد سال 1399 به علت عفونت ریه و مبتلا شدن به کرونا درگذشت.

او فیلسازی را از سال 1346 آغاز کرد و سال 62 مستند مرثیه گمشده با روایت مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را ساخت که بابت آن جایزه ای از رییس جمهور کشور لهستان هم گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای خسرو سینایی؛ تکنواز ایرانی آکاردئون

برای خسرو سینایی؛ تکنواز ایرانی آکاردئون