مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 04:502021-08-01اقتصادي

مهلت چرای دام به ظرفیت مراتع بستگی دارد/ اجرای نیمی از طرح های آبخیزداری در همدان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: دامداران برای چرای دام تا زمانی که مراتع ظرفیت دارند، می توانند از این امکان استفاده کنند.

- اسفندیار خزایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مراتع همدانی ییلاقی است و از اردیبهشت تا شهریورماه دامداران می توانند از آن استفاده کنند اظهار کرد: در استان همدان 822 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 598 هزار واحد دامی پروانه چرا دارند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های کنترل کوچ عشایر نیز صورت گرفت افزود: با توجه به کاهش بارندگی و نبود مراتع کافی، تلاش شد در حد ظرفیت از مراتع استفاده شود تا از بروز آسیب به منابع گیاهی نیز جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: طبق بازدیدی که داشتیم، بیشتر دامداران استفاده از مرتع را به دو ماه هم کاهش دادند و استفاده آنچنانی هم نداشتند.

 وی با بیان اینکه در برخی موارد ظرفیت مرتع می تواند جوابگو باشد خاطرنشان کرد: مراتع به سه بخش فقیر، متوسط و خوب درجه بندی شده که قسمت های مراتع خوب دست عشایر است و چون در ارتفاعات بوده و خنک است کاهش بارش کمتر می تواند خسارت بزند.

خزایی یادآور شد: مراتع در پایین دست و نقاط دشتی و پایین تر با توجه به تاثیر تابش خورشید حساس تر است و باید چرای دام ها نیز با کنترل بیشتری صورت گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت چرای دام به ظرفیت مراتع بستگی دارد/ اجرای نیمی از طرح های آبخیزداری در همدان

مهلت چرای دام به ظرفیت مراتع بستگی دارد/ اجرای نیمی از طرح های آبخیزداری در همدان