مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-01اقتصادي

افزایش 9 درصدی اهدای خون در «طبس»/ لزوم مشارکت بانوان


مسئول پایگاه انتقال خون طبس از رشد 9 درصدی اهدای خون طی 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شهرستان طبس رتبه دوم اهدای خون در استان بعد از بیرجند را به خود اختصاص داده است.

- داوود رجبیان امروز در گفت‎ وگو با خبرنگار فارس در طبس، با بیان اینکه پایگاه انتقال خون طبس از سال 1382 تأسیس شده است، اظهار داشت: پایگاه انتقال خون طبس تنها پایگاه اقماری و ثابت در استان خراسان جنوبی است که بخش های خون گیری، فرآوری و پخش خون در این مرکز فعال است.

وی ضمن دعوت از شهروندان طبسی برای اهدای خون و با اشاره به اینکه تمامی افراد سالم بین 18 تا 65 سال می توانند خون اهدا کنند، مطرح کرد: پس از مراجعه فرد متقاضی اهدای خون به پایگاه انتقال خون، معاینه کامل وی به وسیله پزشک مستقر انجام شده و خون گیری تنها در صورت تأیید پزشک صورت می گیرد.

کرونا از طریق خون منتقل نمی شود مسئول پایگاه انتقال خون طبس به نگرانی مردم در رابطه با انتقال کرونا از طریق اهدای خون اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رعایت تمامی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی تاکنون بیماری کرونا از راه انتقال خون به هیچ فردی سرایت نکرده و انتقال دهنده ها و گیرنده ها هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 9 درصدی اهدای خون در «طبس»/ لزوم مشارکت بانوان

افزایش 9 درصدی اهدای خون در «طبس»/ لزوم مشارکت بانوان