مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-01اقتصادي

یک میلیون قطعه ماهی زینتی از محلات به کشورهای خارجی صادر شد


مدیر شیلات استان مرکزی از صادرات یک میلون و 100 هزار قطعه ای ماهی زینتی به کشورهای مختلف طی سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسن اکبری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تولید آبزیان استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان قطب مهم تولید ماهی سال گذشته موفق به صادرات یک میلون و 100 هزار قطعه ای ماهی زینتی به کشورهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون  120 گونه ماهی زینتی در استان مرکزی تولید می شود که تولید این تعداد ماهی  200 نفر در بیش از 70 واحد تولیدی در صنعت تولید وپرورش ماهیان زینتی را جذب بازار کار کرده است.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان از سرمایه گذاری 540 میلیارد ریالی در حوزه احداث واحدهای آبزی پروری در استان خبر داد و گفت: با این میزان سرمایه گذاری 153 واحد آبزی پروری در شهرهای مختلف استان احداث و حدود 400 نفر مشغول کار شده اند.

اکبری با اشاره به تولید 5 هزار و 300 تن انواع ماهیان پرورشی در بخش گرمابی، سردابی و خاویاری در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته حدود 17 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شده که 12 میلیون آن در استان مصرف و مابقی به بازار سایر شهرها ارسال شده است.

وی سرانه مصرف ماهی در استان را 9کیلوگرم برشمرد و گفت: میزان مصرف ماهی در استان نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است که باید فرهنگ سازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون قطعه ماهی زینتی از محلات به کشورهای خارجی صادر شد

یک میلیون قطعه ماهی زینتی از محلات به کشورهای خارجی صادر شد