مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:302021-08-01اجتماعي

بیداد بی آبی در سرزمینِ هزارچشمه


استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان سرزمین چشمه های جوشان و رودهای خروشان می شناسند و به آن لقب «هزارچشمه» داده اند؛ اما این روزها بی آبی در این استان بیداد می کند.

- استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان سرزمین چشمه های جوشان و رودهای خروشان می شناسند و به آن لقب هزارچشمه داده اند؛ اما این روزها بی آبی در این استان بیداد می کند.

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دیار چشمه های جوشان و رودهای خروشان معروف است و به آن لقب سرزمین آب و آیینه و آفتاب داده اند، اما این روزها حال سرچشمه خوب نیست و از سرزمین آب و آیینه و آفتاب فقط تابش بی رحمانه آفتابش باقی مانده است.

از یک سو اثرات ناشی از گرمایش جهانی و از طرف دیگر انتقال مطالعه نشده آب، تغییر اقلیم متأثر از احداث سدها، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی در قالب طرح های توسعه کشاورزی و در یک کلام مدیریت نکردن منابع آب موجب شده است که بسیاری از رودها و چشمه ها در استان چهارمحال و بختیاری خشک شوند.

در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، حتی برای تأمین آب شرب نیز با چالش های بسیاری دست وپنجه نرم می کنند و کشاورزی و دامداری مردمان این مناطق از بین رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیداد بی آبی در سرزمینِ هزارچشمه

بیداد بی آبی در سرزمینِ هزارچشمه