مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:552021-08-01سياسي

ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی


آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 3 مرداد 1400، در راستای اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیز لزوم توجه هرچه بیشتر به این حوزه در هدف گذاری های سیاستی کلان به دلیل سهم بالای آن در ایجاد فرصت های شغلی، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را تصویب کرد.

در آیین نامه مذکور، ابعاد مختلفی برای حمایت از تعرفه انرژی مصرفی تا تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف تمهید شده و برای واردات صنایع دستی که مشابه داخلی دارد، محدودیت هایی پیش بینی شده است.

شرح اقدامات لازم برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی واجدین شرایط در قانون مذکور، تهیه و تدوین دستورالعمل و فرآیند صدور مجوز فعالیت مشمولان، وظایف و اختیارات وزارتخانه های مجری برای بهبود کیفی محصولات صنایع دستی و فرش دستباف با رویکرد فراهم ساختن صادرات آن و نقش دستگاه های اجرایی در اقدامات حمایتی و تشویقی، از جمله موارد مندرج در آیین نامه یاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی

ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی