مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-02اقتصادي

رتبه ششم تولید ماهیان زینتی کشور در اختیار استان مرکزی است


مدیرشیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در اکثر شهرستان های استان، ماهی زینتی تولید می شود و در مجموع، استان مرکزی رتبه ششم تولید ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/مرکزی مدیرشیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در اکثر شهرستان های استان، ماهی زینتی تولید می شود و در مجموع، استان مرکزی رتبه ششم تولید ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است.

حسن اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نزدیک به 120 گونه ماهی زینتی در استان مرکزی وجود دارد که در این میان 60 گونه آن تکثیر می شود اظهار کرد: افزون بر 200 نفر در بیش از 70 واحد تولیدی ماهیان زینتی در استان مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر مشاغل خانگی در واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ نیز فعالیت دارند.

وی افزود: در اکثر شهرستان های استان، ماهی زینتی تولید می شود که بیشترین آمار تولید به ترتیب به شهرستان های محلات و خنداب تعلق دارد که به سایر استان ها از جمله تهران، فارس البرز، مشهد و مناطق جنوبی وشمالی کشور نیز عرضه می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: پرورش ماهیان زینتی نیاز چندانی به آب ندارد و با کمترین میزان آب در ماه، امکان تولید واشتغال را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه ششم تولید ماهیان زینتی کشور در اختیار استان مرکزی است

رتبه ششم تولید ماهیان زینتی کشور در اختیار استان مرکزی است