مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:352021-08-03فرهنگي

تخصیص اعتبار 5 میلیاردی به میراث فرهنگی صومعه سرا


به گفته رییس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا، احیای ابنیه تاریخی باهدف ساماندهی و توسعه گردشگری از برنامه های محوری میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا محسوب می شود و به این منظور حریم اطراف مناره گسکر در جهت توسعه این اثر تاریخی خریداری شد.

- علیرضا مهرگان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در صومعه سرا در مورد خریداری حریم اطراف مناره گسکر شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: دو هزار و 500 مترمربع از سوی میراث شهرستان و با تخصیص منابع دولتی باهمت مسؤولان شهرستان که از حریم این میراث تاریخی بود خریداری شد.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی تصریح کرد: احیا و بازسازی آثار تاریخی هم در کنار حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان موجبات توسعه گردشگری را نیز در شهرستان فراهم می کند که در این راستا در سال های اخیر با پیگیرهای صورت گرفته از سوی سازمان برنامه وبودجه کشور توسط مسؤولان شهرستان برای بازسازی، توسعه و مرمت مناره آجری مناره بازار اعتبارات قابل توجهی جذب شده است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا با اذعان به اینکه شناسنامه دار شدن مکان های تاریخی نگاهی کلان و توسعه محور برای ارتقای شهرستان محسوب می شود، افزود: مناره بازار یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی گیلان است که در سال گذشته در فاز نخست اقدام به ترمیم سنگ فرش، درب مناره، نصب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار 5 میلیاردی به میراث فرهنگی صومعه سرا

تخصیص اعتبار 5 میلیاردی به میراث فرهنگی صومعه سرا