مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 17:102021-08-03بين الملل

ابراز امیدواری اردوغان به تشکیل سریعتر دولت لبنان


رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان، نسبت به انجام هر چه سریعتر ماموریت میقاتی در تشکیل دولت ابراز امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) در گفت و گوی تلفنی با نجیب میقاتی مامور به تشکیل کابینه لبنان، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای او جهت تشکیل دولت در این مرحله دشوار در کوتاهترین زمان آرزوی موفقیت کرد.

نجیب میقاتی چهارم مرداد بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورد و مأمور تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان 67 ساله لبنانی است که در سال های گذشته از جمله از 13 ژانویه 2011 تا 15 فوریه 2014 نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشت.

پیش از وی، سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود، اما پس از هفت ماه، 24 تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد.

آمادگی ترکیه برای کمک به مهار آتش سوزی ها در لبنان بر اساس گزارش آناتولی، رییس جمهور ترکیه همچنین در این تماس تلفنی، درباره آتش سوزی هایی که در بیش از یک منطقه لبنان از جمله عکار و الهرمل رخ داده است، گفتگو کرد و آمادگی کشورش برای در اختیار قراردادن امکانات آتش نشانی به لبنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری اردوغان به تشکیل سریعتر دولت لبنان

ابراز امیدواری اردوغان به تشکیل سریعتر دولت لبنان