مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 02:252021-08-03فرهنگي

ارغوان بافی اورامانات زنده می ماند


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه از تلاش برای زنده نگه داشتن هنر ارغوان بافی منطقه اورامانات کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه از تلاش برای زنده نگه داشتن هنر ارغوان بافی منطقه اورامانات کرمانشاه خبر داد.

حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، ارغوان بافی را یکی از رشته های اصیل در منطقه اورامانات دانست و اظهار کرد: متاسفانه این هنر دست ساز طی سالهای گذشته دچار مشکلاتی شده، بگونه ای که اکنون در معرض فراموشی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ارغوان بافی از درختچه ای خودرو در منطقه اورامانات ساخته می شود، هنرمندان این رشته در سالهای اخیر با مشکلاتی برای تهیه ترکه های ارغوان مواجه شده اند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه افزود: در این راستا، اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان بنا به محدود بودن این نوع از درختچه در منطقه اورامانات و خطر انقراض آن محدودیت هایی را برای برداشت آن توسط هنرمندان صنعتگر ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اصالت این هنر دست ساز و زیبایی آن، باید اقدامی را برای حفظ آن در دستور کار قرار دهیم تا مانع از فراموشی آن شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارغوان بافی اورامانات زنده می ماند

ارغوان بافی اورامانات زنده می ماند