مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 04:302021-08-04پزشكي

مصرف خودسرانه مکمل امگا 3، عارضه دار است


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: میزان مصرف مکمل امگا 3 باید زیر نظر پزشک باشد چون مصرف خودسرانه این مکمل، عارضه دار است.

- نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگر در سبد غذایی خانوار به طور متوسط سه تا چهار بار در هفته هر بار 120-80 گرم ماهی مصرف شود افراد به هیچ وجه نیازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت، اما اگر ماهی مصرف نمی شود، می توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد.

وی مقدار مکمل مصرفی در دوز غیر درمانی را یک گرم و در دوز درمانی سه گرم در روز دانست و گفت: مکمل امگا 3 باید زیر نظر پزشک و بعد از انجام آزمایش های لازم و تشخیص وضعیت اکسیداسیون بدن تجویز شود چون مصرف خودسرانه این مکمل، عارضه دار است.

علیزاده بیان کرد: وقتی مکمل امگا 3 بیش از مقدار مورد نیاز مصرف می شود، چون یک نوع اسید چرب است، با اسید چرب امگا 6 که برای عملکرد بینایی و مغزی لازم است، رقابت می کند و میزان جذب آن را پایین می آورد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، وقتی امگا 3 به طور خالص در برنامه غذایی گنجانده می شود، کلسترول که برای غشای سلول های بدن مورد نیاز است، کاهش می یابد و یکپارچگی غشاهای سلولی از بین می رود.

علیزاده تاکید کرد: در دوره های خاصی مثل بارداری یا شیردهی مصرف مقادیر بالای امگا 3 می تواند خطرساز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه مکمل امگا 3، عارضه دار است

مصرف خودسرانه مکمل امگا 3، عارضه دار است