مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 06:202021-08-04اقتصادي

گلیم های تالش در انتظار حضور در بازارهای جهانی


پیشران بافنده فرش و گلیم در تالش گفت: نمایش و حضور گلیم های تالش در بازارهای جهانی می تواند درآمد خوبی را نصیب بافندگان این شهرستان کند.

- ایسنا/گیلان پیشران بافنده فرش و گلیم در تالش گفت: نمایش و حضور گلیم های تالش در بازارهای جهانی می تواند درآمد خوبی را نصیب بافندگان این شهرستان کند.

عفیفه صمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه علاوه براینکه در بافت فرش تابلو، قالیچه و گلیم فعالیت دارم، اظهار کرد: آموزش بافت فرش و گلیم به هنرجویان را نیز چند سالی است که انجام می دهم و استعدادهای خوبی به خصوص دختران جوان تالشی در بافت گلیم دارند.

وی افزود: گلیم تالش بسیار زیبا و باکیفیت است و از بازارپسندی بالایی در گیلان و دیگر استان های کشور از جمله، مشهد، اصفهان، اردبیل و .

برخوردار است.

صمدی ادامه داد: توسط یکی از اقوام گلیم های بافته شده این شهرستان در کشور آلمان هم فروخته می شود و به نظر می رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.

وی تصریح کرد: گلیم بافی موجب ارتقای درآمد خانوارهای روستایی و شهری در این شهرستان می شود و حمایت از فرش بافان و گلیم بافان موجب خواهد شد که متقاضیان جدیدی نیز برای ورود به این عرصه انگزه بیشتری پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلیم های تالش در انتظار حضور در بازارهای جهانی

گلیم های تالش در انتظار حضور در بازارهای جهانی