مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 11:002021-08-04بين الملل

ابراز بی اطلاعی المالکی از جزییات توافق بایدن و الکاظمی


نخست وزیر پیشین و رهبر ائتلاف سیاسی – پارلمانی «دولت قانون» در نخستین واکنش به توافق بین بغداد و واشنگتن تاکید کرد که از جزییات این توافق بی اطلاع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نوری المالکی که در عین حال دبیرکلی حزب الدعوه اسلامی عراق را نیز برعهده دارد، سه شنبه شب در گفت وگو با شبکه بومی العهد تاکید کرد که هنوز از ماموریت دقیق نیروهای آمریکایی که قرار است در عراق باقی بمانند، بی اطلاع است.

وی از دولت عراق خواست که توضیحات بیشتری پیرامون دور چهارم گفت وگوی اخیر راهبردی بین بغداد و واشنگتن که در پایتخت آمریکا برگزار شد، بدهد.

المالکی یکی از مهمترین دستاوردهای دور چهارم گفت وگوها با واشنگتن را اثبات وجود نیروهای رزمی آمریکایی در خاک عراق در طول سال های اخیر عنوان کرد.

چهارمین دور گفت وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن اول مردادماه در پایتخت آمریکا آغاز شد و از طرف عراق فواد حسین وزیر امور خارجه و از طرف آمریکا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ریاست این دور از گفت وگوها را برعهده داشتند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در چهارم مرداد ماه گذشته در دیدار با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، تکمیل دور چهارم گفت وگوها را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز بی اطلاعی المالکی از جزییات توافق بایدن و الکاظمی

ابراز بی اطلاعی المالکی از جزییات توافق بایدن و الکاظمی