مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-05اقتصادي

شالیکاران گیلان نسبت به برداشت محصول اقدام کنند


کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به شرایط مناسب جوی در این استان از شالیکاران خواسته اند تا نسبت به برداشت محصول در برنج زارهای رسیده و قابل برداشت اقدام کنند.

- کارشناس جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به اعلام ماندگاری سامانه هوای پایدار تا روزهای آینده، شالیکاران می توانند از این فرصت استفاده کرده و شالیزارهای خود را درو کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، ابراهیم اکبرزاده با اشاره به برداشت پنج درصد از برنج زارهای گیلان اظهار داشت: در زمان حاضر 20 درصد از شالیزارهای این استان آماده برداشت است، ضمن اینکه 20 درصد از برنج زارها هفته آینده آماده برداشت می شود.

اکبرزاده با بیان اینکه امسال 170 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به روش مکانیزه و بقیه به شیوه سنتی کشت شد، افزود: سال گذشته شالیکاران 180 هزار هکتار از اراضی شالیزاری را به روش مکانیزه برداشت کردند که امسال نیز برداشت این میزان به روش مکانیزه پیش بینی می شود.

در پی بارندگی های اخیر 25 درصد از شالیزارهای گیلان دچار ورس یا خوابیدگی خوشه های برنج شدند، کارشناسان بهداشتی این است می گویند ورس و یا خوابیدگی دلیل بر خسارت شالیزارهای استان گیلان در پی بارندگی های اخیر نیست بلکه تنها کمی هزینه برداشت را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شالیکاران گیلان نسبت به برداشت محصول اقدام کنند

شالیکاران گیلان نسبت به برداشت محصول اقدام کنند