مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-05اجتماعي

تعداد کتاب های مرجع با موضوع سبک زندگی امامان و علما اندک است


مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: تعداد کتاب های مرجع با موضوع سبک زندگی و سیره علما و بزرگان و امامان اندک است.

- ، محمد هادی زاهدی ظهر پنج شنبه در نشست مجازی معرفی کتاب از چشمه تا بهشت از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، یکی از مشکلات جامعه امروز و علاقمندان به منابع تاریخ مذهبی را عدم دسترسی صحیح و درست به اطلاعات و دانش دقیق و صحیح تاریخی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع همواره از دغدغه های مهم خود من نیز بوده است، گفت: کنکاش در اسناد تاریخی و در اختیار قرار دادن اطلاعات درست همواره می تواند شبهات در هر زمینه را برطرف کند.

گردآورنده و مترجم کتاب از چشمه تا بهشت با اشاره به اینکه تعداد کتاب های مرجع با موضوع سبک زندگی و سیره علما و بزرگان و امامان همچنان اندک است، افزود: مشکلات و موانع موجود در حوزه نشر آثار این چنینی موجب شده تا برخی روایات مبهم جای روایات اصیل و قابل استناد را بگیرند.

مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین در خصوص معرفی مناسب سیره و سبک زندگی و اقدامات مؤثر امام رضا (ع) در دوره امامت آن حضرت نیز، گفت: برای معرفی دستاوردها و اقدامات امام رضا (ع) در آن دوره مهم تاریخی بهترین کار این است که به سراغ منابع اصیل نظیر همان کاری که شیخ صدوق با فاصله 100 سال پس از امام رضا (ع) انجام داد برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد کتاب های مرجع با موضوع سبک زندگی امامان و علما اندک است

تعداد کتاب های مرجع با موضوع سبک زندگی امامان و علما اندک است